вівторок, 21 липня 2020 р.

Уроки державотворчих процесів

Співвіднесіть історичних  діячів та назви українських державних утворень


 

1. Почитайте уривки з документів.

 Дайте відповідь на запитання:

1.1. Назвіть причини поразки української національної революції 1917-1920х рр.

1.2. Назвіть основні досягнення української національної революції 1917-1920х рр.

 

Із книги М. Грушевського «Історія України»

«Українська революція, на жаль, не розвивалась самостійно, вона весь час мусила сорозміряти свій марш з конвульсивними рухами й киданнями революції російської, хаотичної і страшної. Російська революція потягла нас через кров, через руїну, через вогонь».

Із роботи І. Мазепи «Україна в огні й бурі революції. 1917-1921 рр.»

«революція 1917 року застала українців скаліченими національно, соціально і культурно. Після довгої москальської неволі, перед вибухом революції лише селянство залишалося українським щодо мови та національних традицій. Всі інші верстви українського суспільства були денаціоналізовані. Відсіль — недостача української інтелігенції — мозку нації — і взагалі мала національна свідомість в народних масах.

Все це мало вирішальний вплив на організацію українських національних сил, зокрема на організацію українського проводу. Загально кажучи, нам не бракувало організованих і добре підготовлених сил, бракувало людей добре дисциплінованих, з характером, людей з фаховою та загальнополітичною освітою. Наслідком того в багатьох галузях державного життя ширилася безвідповідальна «отаманщина та сваволя на шкоду українській визвольній боротьбі».

Із роботи В. Липинського «Національні процеси в Україні»

«Всі... спроби встановити державний лад та порядок на Україні, які здійснювались під різними прапорами, скінчилися невдачею...

С. Петлюра про результати національно-визвольних змагань.

          «Наша боротьба в історії українського народу буде записана золотими буквами. Ми виступили на арену історії тоді, коли весь світ не знав, що таке Україна. Ніхто не хотів її визнати як самостійну державу, ніхто не вважав нашого народу за окрему націю. Єдиною боротьбою, упертою і безкомпромісною, ми показали світові, що Україна є, що її народ живе і бореться за своє право, за свободу й державну незалежність. Ті, що легковажили наш рух, тепер побачили, що ми така сила, якої не можна не брати на увагу... За час дворічної нашої боротьби ми створили українську націю, яка й надалі активно боротиметься за свої права, за право самостійно й ні від кого незалежно порядкувати на своїй землі».

Історія України: підруч. для студ. вищ. навч. закл. / Ю. Д. Зайцев [та ін.]

«Поразку визвольного руху спричинила також слабкість соціальної бази УНР і Української Держави Скоропадського. Українська революція не мала широкої підтримки в суспільстві, що не дозволило їй захистити молоду державність від зовнішньої інтервенції. Провідники революції переважно спиралися на селянство і нечисленну інтелігенцію. Національна еліта, що складалася здебільшого з письменників, журналістів, учених і студентів, не мала досвіду та навичок державно-управлінської діяльності, а більшість її сповідувала народницьку, а не державницьку ідеологію. Робітники переважно відстоювали більшовицькі ідеї, а великі землевласники і промисловці дотримували білогвардійської орієнтації.

2. Створіть ланцюжок із назв українських державних утворень в роки революції, вказавши роки їх існування

Завдання за підручником: Пометун О.ІІІ., Гупан Н.М. Історія України, 10 кл., К.: "Оріон", 2018 § 17 (с.120-127)

Відеоресурс: https://www.youtube.com/watch?v=-OMbk5axLAI



Немає коментарів:

Дописати коментар

ПЕРЕЛІК ТЕМ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ (І КУРС)

Вступ. Україна і світ на порозі ХХ ст.: Основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку. ХХ ст. у...